מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:050-6212329
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

הוראת כשירות טיסה דחופה למסוק אגוסטה 119

ה-FAA הוציא בתחילת חודש יוני 2010, הוראת כשירות דחופה  (Emergency Airworthiness Directive - EAD) למסוק אגוסטה מדגם AW119 MKII, בגלל חוסר בתותב מוט בקרה, בממסר רוטור הזנב, הגורם רעידות קיצוניות ואיבוד שליטה במסוק. ב-EAD, שהוצא בתחילת חודש יוני 2010, הודגש, שאם לא יתוקן חוסר זה, עלול המסוק להיכנס לרעידות לא שגרתיות, יגרם נזק לרוטור האחורי, יגרם אובדן שליטה על הכיוון ולאחר מכן גם על השליטה במסוק.

 

 

FAA הוציא תקנות בטיחות צמיגים למטוסי לירג'ט

בעקבות תאונה קטלנית בגלל כשל צמיג, הוציא ה-FAA תקנות חדשות להבטחת לחץ האוויר בצמיגים ל-200 מטוסי מנהלים לירג'ט (Learjet).

ההנחיות החדשות של ה-FAA, שהוצאו ביום שלישי, 1 ביוני 2010, דורשות מהמפעילים בארה"ב לנהל בדיקות תכופות יותר של כן הנחיתה, במטוסים מדגם לירג'ט 60. לדברי FAA הצורך בצעדים החדשים נובע בגלל הסכנה הטמונה בצמיגי מטוסים אלה להתפרק בזמן המראה, "שיכול לגרום לכשלים במערכות המעצורים והפיכת סחב המנועים (Thrust reverser)". מפעילי מטוסים אלה יצטרכו מעתה לבדוק כל ארבעה ימים את לחץ האוויר בגלגלים. לעומת זאת דחה ה-FAA את המלצת חוקרי התאונה לבצע בדיקות אלה בכל בדיקה יומית.

בומברדיר, יצרן המטוס, שינה את תכנון דגמי המטוסים הנ"ל, כדי להבטיח שנזקים הנגרמים על ידי פיצוץ צמיג, לא ימנעו מהטייסים להפעיל את מערכת היפוך סחב המנועים.

 

 

המריא עם הגה כיוון נעול

מטוס נאבאהו, מדגם PA31 המריא ביום שישי, 28 במאי 2010, משדה התעופה הרצליה, עם הגה כיוון נעול. המטוס חזר ונחת בשלום. איש מבין שני הנוסעים לא נפגע. למטוס לא נגרמו נזקים.

תוך ריצת ההמראה, לפני הניתוק, חש הטייס קושי בתפעול הגה הכיוון, אך כיוון שהיה מהיר מדי לעצור את ההמראה, החליט להמריא, להקיף ולנחות. לאחר שהמטוס המריא, הבחין פקח הטיסה בסרט "הסר לפני טיסה" מתנופף מאחורי המטוס. הפקח דיווח על כך לטייס והוא חזר ונחת בשלום.
מאוחר יותר אישר הטייס, כי שכח להוריד את נועל הגה הכיוון.

המראה וטיסה עם נועל הגאים הינה מסוכנת. ה-PA31 הוא מטוס דו מנועי והשארת נועל הגה הכיוון עלולה להיות קריטית במצבים של כביית מנוע באוויר, או כשנדרש לבצע תמרון חריף ומיידי.

המקרה הועבר לחקירה.

 

הודו לטייסים: אל תשאפו לנחיתה נוחה במסלולים קצרים

כולנו אוהבים נחיתה חלקה כאשר המטוס גולש למסלול ללא חריקות וחבטות, כאשר הגלגלים נוגעים בקרקע והמטוס עוצר בהדרגה. לפעמים אנחנו מוחאים כפיים ומודים על כך לקברניט. ובכן, מתברר, כי סוג זה של נחיתה  יכול להיות בכמה מקרים להטוט מסוכן.

בצעד ראשון מאז התרסקות מטוס אייר אינדיה אקספרס, ב-22 במאי 2010 במאנגלור הפיק, בתחילת חודש יוני 2010, מינהל התעופה ההודי הוראה לטייסים - המורה להם, לא לשאוף לנחיתות רכות כאלה במסלולים קצרים, מחשש שמטוסם ירוץ מעבר לאורך המסלול.

לטייסים יש עניין בנחיתות רכות בגלל לחץ מנהליהם לבצע כמה שפחות נחיתות קשות, כדי לרצות בכך נוסעים מפונקים, והיות שחברות התעופה לא מעוניינות שיצא להן שם כחובטות אנשים במסלולים ומשאירים אותם פגועים בחוליות הצוואר. למרות זאת, מנכ"ל מינהל התעופה האזרחית ההודי אמר, כי הטייסים צריכים לשאוף לנחיתה בעוצמה בינונית הידועה כנכונה.

המינהל לא ציין במיוחד את התאונה של אייר אינדיה אקספרס בהודעתו, בטענה, כי החקירה עדיין לא הסתיימה.
 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 הבא > סיום >>

דף 124 מתוך 126

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 21 אוגוסט 2019
תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
מס' הודעה: 1319 | מידע על אירוע מספר 64-19, לתאונה שאירעה בתאריך 18/08/2019 למרחף באתר ארסוף
קרא עוד...תמרון חריף, איבוד שליטה והתרסקות (64-19)
רביעי, 21 אוגוסט 2019
נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
מס' הודעה: 1318 | מידע על אירוע בטיחותי מס' 60-19, לתאונה שאירעה בתאריך 27.7.2019 לאז"מ זודיאק, סימן רישום 4X-HTM, ליד קיבוץ האון
קרא עוד...נזק בפינוי לאחר נחיתה (60-19)
שני, 19 אוגוסט 2019
הפסקת השימוש במנחת רבדים
מס' הודעה: 1317 | הפסקת השימוש במנחת רבדים - הודעת בטיחות
קרא עוד...הפסקת השימוש במנחת רבדים
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה