מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

רגולאטורים אירופים מתכננים לאגור נתוני תאונות של טייסים ובקרים

רגולטורים אירופים מתכננים להאיץ מאמצים על מנת לאגור נתוני תאונות, שבהם מעורבים טייסים ובקרי תנועה תעופתית. זאת כדי להיענות לדרישות רשויות לקבל מידע נוסף על שגיאות מסוכנות בבטיחות התעופה. כך נמסר ב-11 ביוני 2010.

על דעת מומחי בטיחות, משדני צידי האוקיינוס, הרגולאטורים האירופים, בפיגור אחרי ה-FAA, אוספים נתונים על שגיאות רציניות, או צעדים מוטעים. בארה"ב טייסים, בקרים ומכונאים מתנדבים לדווח ישירות ל-FAA, אבל באירופה, שבה פיקוח התעופה מקוטע ב-25 רשויות לאומיות שונות, החלה רשות בטיחות התעופה האירופית (EASA) רק לפני שלוש שנים לאגור ולנתח את הנתונים. הדוחות מועברות היום לרגולאטורים הלאומיים והם אמורים להעביר את המידע המתקבל ל-EASA.

 

 

דיילת עזרה להנחית מטוס במקום קצין ראשון שחלה

דיילת, בעלת רשיון טיסה מסחרי, עזרה, בחודש יוני 2010, לקברניט מטוס אמריקן איירליינס, בטיסה 1612, לנחות בשיקאגו, לאחר שהקצין הראשון חלה בזמן הטיסה עם סימני שפעת ופונה לאחור לתא הנוסעים.

קצין ראשון, שסבל מסימפטומים דומים לשפעת ולא יכול היה להמשיך ולתפקד, פונה לאחור לתא הנוסעים. קברניט המטוס ביקש אז עזרה מכל נוסע המחזיק ברשיון טיסה. אחת מחמש הדיילות שהיו במטוס סיפרה לקברניט, כי היא מחזיקה ברישיון טיס מסחרי. הקברניט הסכים לקבלה, ומייד היא לקחה על עצמה את האחריות של הטייס הראשון בצורה חלקה – ביצעה קריאות בקשר והקריאה את הוראות רשימת התיוג (Checklist) לפני הנחיתה.

המטוס עם 225 נוסעים נחת בשלום בנמל התעופה או'הר בשיקאגו והטייס החולה נלקח לבית החולים.

 

 

 

קתאי ואייר פראנס מצטיידים בכריות אוויר

חברות קתאי פאסיפיק ואייר פראנס קלמ, החלו להכניס כריות אוויר לחגורות המושבים במחלקות התיירות במטוסיהם. זאת, בהתאם לתקנות החדשות של הרשויות, שכוונתן להוריד את סכנת הקטילה בעת התרסקות מטוסים. כך נמסר ב-9 ביוני 2010.

מאז חודש אוקטובר, כל המטוסים הנבנים בארה"ב חייבים לציית לסטנדרטים שתוכננו לשמור על הנוסעים בהכרה בעת השפעת האטה של 16 פעם כוח הכבידה, ובכך הם יוכלו להיחלץ משריפות שיפרצו אחר כך. אותו חוק יכנס לתוקף בסוף השנה הבאה. כך מסר ג'רמי טיאהן, דובר סוכנות הבטיחות האירופית.

הרבה מושבים במטוסים מותאמים למה שמוכנה חוק 16g, אבל, כריות אוויר מותקנות היום בכ-2 אחוזים מהמושבים בלבד.

 

 

נוסע סמוי שרד טיסה בתא כן נחיתה

משטרת אוסטריה מסרה, כי אדם שהסתיר עצמו, בחודש יוני 2010, בתוך חלל כן הנחיתה, במטוס שחנה בנמל התעופה של וינה, שרד את הטיסה ללונדון. האיש, נתין רומני בן 29, סיפר לשלטונות הבריטיים, כי הוא זחל מתחת לגדר המקיפה את נמל התעופה וטיפס לתוך חלל כן הנחיתה של מטוס ג'מבו, שחנה באזור.

המטוס, השייך לשייח' בהיררכיה בכירה מאיחוד הנסיכויות הערביות, המריא מהבירה האוסטרית ביום ראשון בלילה. אחרי הנחיתה בלונדון, אמר הנוסע הסמוי, כי הוא מחפש עבודה. הוא נעצר על ידי הרשויות.

 

 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 127 128 129 הבא > סיום >>

דף 124 מתוך 129

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה