מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

נעצרה דיילת שניסתה לעלות לטיסה עם אקדח טעון

באינדיאנפוליס נעצרה, ביום שבת, 5 ביוני 2010, דיילת של חברת דלתא, בחשד שנשאה בתיקה אקדח טעון מסוג גלוק 9. היא הואשמה בכניסה לאזור מפוקח של נמל תעופה עם נשק ובנשיאת אקדח ללא אישור. שתי האשמות נחשבות עבירות. האקדח התגלה בבדיקות רנטגן בנמל התעופה באינדיאנפוליס בשבת.

הדיילת, בת 39, נלקחה למעצר במחוז מריון.

דובר נמל התעופה ציין, כי רק למרשל אוויר מותר לשאת אקדח במטוסים.

 

 

 

מטוס סטורץ' התרסק לאחר המראה מהשטח

מטוס סטורץ' התרסק ביום שישי, 4 ביוני 2010, בניסיון המראה מדרך עפר מזרחית לכביש 4.
קודם לכן המריא המטוס ממנחת מצדה לכיוון מנחת ראשון לציון. לאחר טיסה של כשעה, בהיות המטוס  בין אשדוד ליבנה, מזרחית לכביש 4, במרחק של כ-10 ק"מ ממנחת ראשון לציון, הרגיש הטייס ב"קרטוע" המנוע, עקב אזילת דלק. הטייס החליט לנחות בשטח, בחר דרך כבושה, המהווה קטע של תשתית קרקעית הנבנית להנחת מסילת ברזל, שבה הבחין ונחת בשלום.

בנו של הטייס הביא דלק והמטוס תודלק מחדש. הטייס ונוסע, שהיה עמו, החליטו להמריא מחדש. ההמראה בוצעה מצפון לדרום, מקצה הדרך הכבושה, מתוך כוונה לנצל את כל אורכה. על מנת להיות בטוח שאורכה של הדרך תספיק להמראה, החליט הטייס לבצעה בנוהל המראה קצרה.  אבל הוא לא בדק את כיווני הרוח, לא התחשב במשקל שלו, של הנוסע והדלק ולא התחשב בחיכוך הגלגלים בדרך העפר.

לקראת סוף הדרך ניסה הטייס להתנתק ולנסוק, אולם, המטוס שקע לפתע ופגע בתלולית חול. כני הנחיתה נתלשו, להבי המדחף, נתקעו בקרקע ונתלשו והמטוס סבסב עד למצב שבו הגוף נשאר על גבי התלולית והכנף השמאלית "התיישבה" על יציקת הבטון של גשרון.

הטייס והנוסע נחלצו מהמטוס בכוחות עצמם. למטוס נגרם נזק כבד.

המקרה הועבר לחקירה.
 

ברז מים עצר מטוס דריפטר בזמן הנחיתה

בנחיתה, בתחילת מסלול 25 במנחת עין ורד, ביום שישי, 4 ביוני 2010, פגע מטוס אז"ם מסוג דריפטר עם כבל תמיכת כנף ימין בברז מים. כתוצאה מההיתקלות סיבסב המטוס חזק ימינה ונעצר בתלולית עפר ובחממה שלידה. 10 מטרים לאחר נקודת הפגיעה. הכבל נקרע ולמטוס נגרם נזק. הטייס לא נפגע.

ברז המים (שטוצר), שבו פגע המטוס, ממוקם 120 מטר מסימון תחילת מסלול 25, במרחק של 6 מטרים מימין ציר מסלול 25, בגובה 40 ס"מ מהקרקע ו-50 ס"מ מגובה ציר מסלול. ל"שטוצר" צמוד עמוד פלסטיק בגובה כ-80 ס"מ. כיסוי הפלסטיק נשבר מפגיעת המטוס ומים פרצו כלפי מעלה.

המקרה הועבר לחקירה.
 

אין הגבלות למטוס אנטונוב 148 שעבר היפוך מעלה בטיסה

הרשויות הרוסיות לא מתכוונות להגביל את הפעלת מטוס AN-148, של חברת רוסיבה (Rossiva) שעבר היפוך מעלה בזמן טיסה בנתיב לפטרסבורג.

לאחר המראה ממוסקבה, ב-4 ביוני 2010, עבר מטוס האנטונוב, עם 54 נוסעים וחמישה אנשי צוות לטיסת שיוט, בגובה של 34,800 רגל ואז התרחשה תופעת "היפוך מעלה (upset)". על פי מידע ראשוני מתברר, כי המטוס, שהיה בטיסת לילה, סבל מתנועת הגה כיוון בלתי נשלטת, שגרמה למטוס לגלוש בתלילות ימינה ולמטה בזווית של 56 מעלות, לפני שהטייסים השתלטו על המטוס, על ידי ניתוק מערכת הטייס האוטומטי והפעלת המטוס ידנית. המטוס נחת בשלום בפטרסבורג.

בבדיקה בקרקע התגלה, כי בידוד חוטי מערכת הבקרה היה פגום.

 

 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 127 128 הבא > סיום >>

דף 125 מתוך 128

הודעות החוקר הראשי

שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
שני, 10 פברואר 2020
נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
מס' הודעה: 1327 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) הפסקת חקירה לתאונה שאירעה בתאריך 28/1/2020 לאז"מ דריפטר שרישומו 4X-HFQ, במנחת עין ורד.
קרא עוד...נחיתה כבדה, שבר ציר גלגל וירידה מהמסלול (9-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה