מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

שכח להתניע מנוע אחד לפני המראה

רשות התעופה חוקרת חשד, שראש מבצעי טיסה בחברת טרנס סטייט איירליינס (Trans States Airlines) שכח, בתחילת חודש יוני 2010, להתניע מנוע אחד, בעת ההכנות להמראה ולאחר מכן ניסה להסוות את השגיאה. כך מסרו גורמים רשמיים ממשלתיים ותעשייתיים.

החקירה אילצה את ה-FAA להשעות זמנית את מיכאל ווייט, לשעבר הטייס הראשי ומנהל אגף מבצעי הטיסה של החברה, מלהטיס נוסעים. היתר שהוחזר לו מאוחר יותר לאחר שעבר מבחני בקיאות.

אבל, האירוע הועבר לרמות הבכירות ב-FAA ולכן המשיך ה-FAA לבחון את ניסיונו של ווייט להסוות את השגיאה והאם מנהלים נוספים בחברת התעופה ניסו גם להטעות את הרשות אחרי האירוע.

 

 

מטוס ארקיע נחת בחירום בעקבות כביית מנוע

בעת טיסת ארקיע מאילת לשדה דב, במטוס ATR-72, דו מנועי, ביום ה', 6 ביוני 2010, כבה מנוע שמאל. הטייסים הכריזו על חירום וקיבלו רשות לנחות בחירום בשדה התעופה בעובדה. המטוס עם 78 איש נחת בשלום כשרק המנוע הימני פועל.

המטוס המריא מאילת בשעה 10:45, בגובה 6,150 רגל, כבה מנוע שמאל. הצוות הכריז חירום והמשיך, באישור הבקר לטוס צפונה, לצורך התארגנות. אחר כך פנה לעבר שדה עובדה ונחת. בריצת הנחיתה בוצעה בלימה רק באמצעות הבלמים, ללא שימוש בכוח מנוע, או ברוורס. בזמן ההסעה הבחינו הטייסים, כי נורית HOT BRAKE דולקת ולכן הם הפסיקו את ההסעה. הנוסעים הורדו ופונו לטרמינל.

המקרה הועבר לחקירה.

 

נעצרה דיילת שניסתה לעלות לטיסה עם אקדח טעון

באינדיאנפוליס נעצרה, ביום שבת, 5 ביוני 2010, דיילת של חברת דלתא, בחשד שנשאה בתיקה אקדח טעון מסוג גלוק 9. היא הואשמה בכניסה לאזור מפוקח של נמל תעופה עם נשק ובנשיאת אקדח ללא אישור. שתי האשמות נחשבות עבירות. האקדח התגלה בבדיקות רנטגן בנמל התעופה באינדיאנפוליס בשבת.

הדיילת, בת 39, נלקחה למעצר במחוז מריון.

דובר נמל התעופה ציין, כי רק למרשל אוויר מותר לשאת אקדח במטוסים.

 

 

 

מטוס סטורץ' התרסק לאחר המראה מהשטח

מטוס סטורץ' התרסק ביום שישי, 4 ביוני 2010, בניסיון המראה מדרך עפר מזרחית לכביש 4.
קודם לכן המריא המטוס ממנחת מצדה לכיוון מנחת ראשון לציון. לאחר טיסה של כשעה, בהיות המטוס  בין אשדוד ליבנה, מזרחית לכביש 4, במרחק של כ-10 ק"מ ממנחת ראשון לציון, הרגיש הטייס ב"קרטוע" המנוע, עקב אזילת דלק. הטייס החליט לנחות בשטח, בחר דרך כבושה, המהווה קטע של תשתית קרקעית הנבנית להנחת מסילת ברזל, שבה הבחין ונחת בשלום.

בנו של הטייס הביא דלק והמטוס תודלק מחדש. הטייס ונוסע, שהיה עמו, החליטו להמריא מחדש. ההמראה בוצעה מצפון לדרום, מקצה הדרך הכבושה, מתוך כוונה לנצל את כל אורכה. על מנת להיות בטוח שאורכה של הדרך תספיק להמראה, החליט הטייס לבצעה בנוהל המראה קצרה.  אבל הוא לא בדק את כיווני הרוח, לא התחשב במשקל שלו, של הנוסע והדלק ולא התחשב בחיכוך הגלגלים בדרך העפר.

לקראת סוף הדרך ניסה הטייס להתנתק ולנסוק, אולם, המטוס שקע לפתע ופגע בתלולית חול. כני הנחיתה נתלשו, להבי המדחף, נתקעו בקרקע ונתלשו והמטוס סבסב עד למצב שבו הגוף נשאר על גבי התלולית והכנף השמאלית "התיישבה" על יציקת הבטון של גשרון.

הטייס והנוסע נחלצו מהמטוס בכוחות עצמם. למטוס נגרם נזק כבד.

המקרה הועבר לחקירה.
 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 127 128 129 הבא > סיום >>

דף 125 מתוך 129

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה