מדינת ישראלדיווח טלפוני מיידי על תאונה או תקרית חמורה 24 שעות ביממה:
050-6212757
050-6212435
משרד החוקר הראשי
עמוד הביתפרסומים

פרסומים

פרסומים בנושא בטיחות טיסה המפורסמים על ידי
משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

ברז מים עצר מטוס דריפטר בזמן הנחיתה

בנחיתה, בתחילת מסלול 25 במנחת עין ורד, ביום שישי, 4 ביוני 2010, פגע מטוס אז"ם מסוג דריפטר עם כבל תמיכת כנף ימין בברז מים. כתוצאה מההיתקלות סיבסב המטוס חזק ימינה ונעצר בתלולית עפר ובחממה שלידה. 10 מטרים לאחר נקודת הפגיעה. הכבל נקרע ולמטוס נגרם נזק. הטייס לא נפגע.

ברז המים (שטוצר), שבו פגע המטוס, ממוקם 120 מטר מסימון תחילת מסלול 25, במרחק של 6 מטרים מימין ציר מסלול 25, בגובה 40 ס"מ מהקרקע ו-50 ס"מ מגובה ציר מסלול. ל"שטוצר" צמוד עמוד פלסטיק בגובה כ-80 ס"מ. כיסוי הפלסטיק נשבר מפגיעת המטוס ומים פרצו כלפי מעלה.

המקרה הועבר לחקירה.
 

אין הגבלות למטוס אנטונוב 148 שעבר היפוך מעלה בטיסה

הרשויות הרוסיות לא מתכוונות להגביל את הפעלת מטוס AN-148, של חברת רוסיבה (Rossiva) שעבר היפוך מעלה בזמן טיסה בנתיב לפטרסבורג.

לאחר המראה ממוסקבה, ב-4 ביוני 2010, עבר מטוס האנטונוב, עם 54 נוסעים וחמישה אנשי צוות לטיסת שיוט, בגובה של 34,800 רגל ואז התרחשה תופעת "היפוך מעלה (upset)". על פי מידע ראשוני מתברר, כי המטוס, שהיה בטיסת לילה, סבל מתנועת הגה כיוון בלתי נשלטת, שגרמה למטוס לגלוש בתלילות ימינה ולמטה בזווית של 56 מעלות, לפני שהטייסים השתלטו על המטוס, על ידי ניתוק מערכת הטייס האוטומטי והפעלת המטוס ידנית. המטוס נחת בשלום בפטרסבורג.

בבדיקה בקרקע התגלה, כי בידוד חוטי מערכת הבקרה היה פגום.

 

 

מטוס הדרכה של אף.אי.אי. נאלץ לנחות נחיתת חירום

מטוס הדרכה השייך ל-FAA ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה אליינס (Alliance) ביום חמישי, 3 ביוני 2010, כאשר כן הנחיתה הקדמי שלו לא נפתח כראוי. כך מסרו גורמים רשמיים. המטוס נשאר שלם כשהוא נשען על חרטומו. איש לא נפגע.

"שני הטייסים שהיו במטוס ביצ'קרפט קינג אייר (Beech C90) סיימו משימת הדרכה, בשעה 2 אחר הצהריים, כאשר הם גילו, כי כן הנחיתה הקדמי נפתח חלקית", מסר ליין לאנספורד, דובר FAA. "הם חלפו מעל מגדל הפיקוח והפקחים אישרו שאכן כן הנחיתה הקדמי נפתח חלקית. אחרי בחינת כל האפשרויות ובדיקת מצב הדלק, הם ביצעו נחיתה מוצלחת על שני כני הנחיתה הראשיים ועל הגחון של המטוס".

 

 

הקברניט הפעיל בחריפות הגה כיוון

מינהל הבטיחות של קנדה  Transportation Safety Board of Canada) TSB)  הודיע ב-2 ביוני 2010, כי הוא נחוש בדעתו, שהפעלה לסירוגין של הגה הכיוון על ידי קברניט מטוס איירבס A319 של אייר קנדה, ב-26 במאי 2010, כשהוא טס במרחק של 18.5 ק"מ מאחורי שובל מערבולת של מטוס בואינג 747-400 של יונייטד איירליינס, בגובה של 36 אלף רגל (10,973 ק"מ) גרם ללחץ, מעבר למגבלות, על מייצב הכיוון האנכי של המטוס.

עוד נמסר בדו"ח, כי במשך האירוע, שנמשך כ-18 שניות, התנדנד המטוס מעלה מטה וסב לצדדים עד לזוויות של 55 מעלות. למרות שהמטוס נשאר ללא פגע נפצעו קל 8 נוסעים ואנשי צוות ושלושה נוסעים נפצעו קשה מנפילת והתנגשות רהיטי המטוס. הטייס דיווח על חירום ופנה לנחיתה בקאלגארי.

האירוע מגלה דמיון רב לתאונה קטלנית בניו יורק, בנובמבר 2001 של מטוס איירבס, A300, שבה הקצין הראשון הגיב לשובל מערבולי של מטוס בואינג 747-400 בתנועות חריפות עם הגה הכיוון. במקרה הזה נקרע מייצב הגובה האנכי והמטוס נכנס בתנועה בלתי מבוקרת לקרקע והתרסק.

 

 

 
<< התחלה < קודם 121 122 123 124 125 126 127 128 129 הבא > סיום >>

דף 126 מתוך 129

הודעות החוקר הראשי

רביעי, 19 פברואר 2020
פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
מס' הודעה: 1330 | דוח חקירה בטיחותית ראשונית (הפסקת חקירה) לתקרית שאירעה בתאריך 14/02/2020 בין פייפר שאיין סימן רישום N524AM לבין צסנה 172 סימן רישום 4X-CDK בשדה התעופה הרצליה
קרא עוד...פגיעת כנף בהסעה בין פייפר שאיין לבין צסנה 172 (12-20)
שני, 10 פברואר 2020
ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
מס' הודעה: 1329 | דוח חקירה בטיחותית (ראשוני) לתקרית שאירעה בתאריך 3/2/2020 לצסנה 172 סימן רישום 4X-CGV בשדה התעופה חיפה
קרא עוד...ירידה ממסלול במהלך נחיתה (11-20)
שני, 10 פברואר 2020
פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
מס' הודעה: 1328 | דוח חקירה בטיחותית ראשוני (הפסקת חקירה) מס' 10-20, לתאונה שאירעה בתאריך 3/2/2020 פייפר PA-28-16, שרישומו 4X-DAD במנחת שדה תימן
קרא עוד...פגיעת כנף ימין במשאית במהלך הסעה (10-20)
לכל הודעות החוקר הראשי
למעלה